Wednesday 13 February 2013

kesabaran

ape nk dipost kali ni? tak tau nk taip psal ape..haa,aku just cerita apa yg brlaku pagi td la..sblum tu nk tanya dlm family korang ada yg minat sukan tak?just asking..itupun klau ada yg baca post aku ni..saja prasan sndiri..haha

contoh dlm family aku..yg btui2 aktif mak aku la..dok aktif lagi main bola jaring dan futsal..wakil tmpat keje dia ke pringkat kbangsaan..dulu wakil lari pecut..tua tp masih berdarah muda..osem !.mcm aku ni xde la sbab sukan yg aku btui2 leh main (bola baling) xde kt unikl bmi..dok main saja2 ade la..spt pimpong,badminton,futsal..mcm sorg adik aku ni untung la..dpt wakil usm dia main bola baling..bertuah..tp dh grad la ni..yg sorg lg dok aktif main bola jaring wakil skolah dia.

ada 2 aktiviti yg kami skeluarga btui2 sepakat..kami suka berjoging dan mndaki bukit..

ok brbalik kpd apa yg aku nk habaq mula2 td..critanya brmula mcm ni..pagi td,aku dan mmber2 aku dok main futsal di padang polo ipoh..Tgh kami syok main ada le geng2 dari poli ajak lawan dgn kami..mula2 kami tolak psal kami bukannya star pun..main dok suka2 ja..diorang dok mrayu,last2 kami join jgak..diorg ajak main 40 minit ja..40 minit? ok, x lama..xde le kena tibai dgn jaringan besar nnti..hehe

mula2 diorg dok main play safe..passing dekat..shoot ke goal skali skala..kami dok main pressure diorg ja..mklumlah diorg star..kwalan bola pun best..lupa nk bgtau,aku dok main  winger sbab xnak jd keeper..nnti sakit kena rembat..hahah..tgh elok2 diorg passing,tiba2 mmber aku ni dpt rmpas bola..dia pun pass through le bola pada aku..aku pun ape lagi brlari bwak bola ke dpn goal..keeper diorg tutup ruang..aku plak? lari smpai terlajak..dan aku buat tndangan 'backheel' ke gawang..aku bajet keeper dpt tngkap sbab klau nk tndang ke depan xleh sbab keeper dh tutup ruang dan aku dh terlajak lari..tp...goall !!

yg kelakarnya bola tu lalu di celah kangkang keeper..dah ler kena 'ole'..goal plak tu..merah padam muka dia..malu siot..haha..slpas goal tu mmber2 dok perli..siap kata '' agak2 la nk nganjing keeper pun''..hahah..aku leh gelak je..sbab nasib je goal camtu..lagipun aku bukan kaki rembat jauh..dh btui2 dpan keeper baru nk rembat..apa yg terjadi lpastu?

team budak poli ni mulalah main buas..bukan stakat bola,kaki pun disepak skali..Full time  team budak poli 6-2 team budak x star

-masih mngurut kaki sndiri smbil update blog..pasni kena cari minyak gamat plak..adeh-


No comments:

Post a Comment