Wednesday 23 May 2012

Kenapa Aku Sokong Arsenal ??


Perkenalan aku dengan kelab Arsenal ni agak lewat..Maklumlah aku lebih kenal Man united lebih lagi dari pasukan2 EPL yang lain.Aku layan jugak team Man united ni dulu..Tapi ada satu benda yang aku x suka psal fan2 Man united ni..diorang terlalu fanatik sampai mengutuk2 fan lain...sentiasa je cari bahan utk mencari gado..lebih kurang mcm kurang matang la..disebabkan itulah aku mencari alternatif untuk menyokong pasukan lain iaitu Arsenal..tak silap aku sejak zaman invicible dulu.
Alasan utama aku minat Arsenal nak tau pasal apa?




Pasal managernya nama Arsene Wenger.
Bagi aku Arsenal dan Arsene Wenger ada chemistry.A.R.S.E.N.A.L dan A.R.S.E.N.E Wenger sangat serasi.Bagi aku jugak Arsene Wenger sangat bijak mencari bakat-bakat muda yang akan dilatih menjadi Superstar.Selain tu,Arsene Wenger bijak dalam berbelanja dan beberapa pemain berbakat yang dia dapat,just for free ataupun dengan harga dan murah..




1. Arsenal menurunkan pemain yang rata-ratanya dikategorikan sebagai young player. Untuk anda yang tidak tahu, Arteta, merupakan yang paling young, sebab dia baru join Arsenal dari Everton. Man Utd asyik-asyik bagi Chris Smalling dgn Phil Jones main, tak pun De Gea, bosan gilerrrr...

2. Arsenal main bagus, kata orang putih, beautiful football. Tapi yang score asyik Van Persie je. Kalaulah Arsenal ada ramai lagi penjaring gol, kan lebih bagus. Tgk Man Utd, Carrick pun score, Phil Jones tu kalau Rooney injured boleh jadi penyerang.

3. Ada young and hot prospect wonderkid seperti Afobe dan Aneke. Man Utd cuma ada Pogba sahaja. Fryers, Macheda, Fabio, Rafael... Eh, banyak la pulak.

4. Fans Arsenal semuanya sporting. Fan Man Utd sokong sebab menang je, bila kalah kutuk-kutuk. Fan Arsenal tenang je walaupun Arsenal dah lama tak menang piala.

haha...tu jela yang aku dapat coretkan..Enjoy the game..Come On You Gunners!

No comments:

Post a Comment